Regulamin sprzedaży dla umów zawieranych na odległość

  1. W regulaminie używamy pojęć:
    • my – sprzedawca, czyli x-komm.
      Nasze pełne dane:
      x-kom sp. z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa,
      Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
      KRS: 0000429838, NIP: 9492107026, BDO: 000005541, kapitał zakładowy 10 000 000 zł,
      adres mejlowy: x-kom@x-komm.pl, numer telefonu:  mamy status dużego przedsiębiorcy,
    • partner – nasz partner handlowy, za pośrednictwem którego dostarczamy niektóre produkty.
      Pełne dane naszego partnera handlowego:
      « AB Spółka Akcyjna », ul. Europejska 4, 55-040 Magnice,
      Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000053834, NIP: 8951628481, BDO: 000011269, kapitał zakładowy 16 187 644 zł, adres mejlowy: cc@ab.pl, numer telefonu: +48 71 70 26 500;
    • Ty – kupujący; każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej, która składa zamówienie w naszym sklepie,
    • nasz sklep – sklep internetowy pod adresem www.x-komm.pl oraz w aplikacji mobilnej na systemy Android, iOS i Huawei 
    • zakupy prywatne – zakupy robione przez konsumenta lub osobę fizyczną, która prowadzi działalność gospodarczą, pod warunkiem, że zakupy te nie mają dla tej osoby charakteru zawodowego,
    • treści cyfrowe – produkty (towary) w postaci cyfrowej – zarówno te przesyłane elektronicznie (np. klucze produktu), jak i zapisane na nośniku (np. płyta CD, płyta DVD).
  2. W regulaminie opisujemy zasady, na jakich sprzedajemy produkty (towary), treści cyfrowe i usługi.
  3. Regulamin jest częścią umowy sprzedaży produktów w naszym sklepie.
  4. Jeśli chcesz zrobić zakupy w naszym sklepie, napisać komentarz lub korzystać z innych funkcjonalności naszej strony – przeczytaj i zaakceptuj ten regulamin.
  1. Sprzedajemy produkty (towary), które prezentujemy w naszym sklepie.
  2. Jako sprzedawca mamy obowiązek dostarczyć Ci towar wolny od wad. Jesteśmy też odpowiedzialni za zgodność naszych świadczeń zgodnie z umową jaką z nami zawrzesz. Wszystkie produkty w naszym sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na polski rynek. Możemy jednak sprzedawać też produkty, które były krótko używane lub wykorzystywane jako ekspozycja – takie produkty odpowiednio oznaczamy i opisujemy jako outlet.
  1. W naszym sklepie możesz:
    • robić zakupy,
    • korzystać z indywidualnych rabatów,
    • uczestniczyć w promocjach i konkursach,
    • oceniać produkty i pisać o nich opinie,
    • komentować artykuły (newsy i poradniki) na naszej stronie internetowej www.x-komm.pl
      i na portalu
  2. Aby robić zakupy w naszym sklepie nie musisz się w nim rejestrować.
  3. Jeśli zarejestrujesz konto w naszym sklepie, możesz dodatkowo sprawdzać swoją historię – na przykład informacje o zamówieniach w naszym systemie.
  4. Konto możesz bezpłatnie zarejestrować w naszym sklepie m.in. na stronie www.x-komm.pl lub w aplikacji mobilnej. W trakcie rejestracji zaakceptuj nasz regulamin. Potwierdzenie rejestracji konta prześlemy Ci mejlem.
  5. Zawsze możesz usunąć swoje konto w naszym sklepie. Aby to zrobić:
    • wyślij nam mejl na adres: serwis@x-komm.pl ze skrzynki przypisanej do Twojego konta; lub
    • zadzwoń pod numer  z numeru przypisanego do Twojego konta.
  6. Strona naszego sklepu działa prawidłowo, jeśli:
    • używasz przeglądarki Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera w najnowszej wersji,
    • masz włączoną w przeglądarce obsługę języka Javascript,
    • masz włączoną w przeglądarce obsługę ciasteczek i danych stron.
  7. Reklamacje związane z Twoim kontem w naszym sklepie możesz wysłać na adres:
    x-kom@x-komm.pl. Reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia.
  8. Zastrzegamy sobie prawo do blokowania i zgłaszania właściwym organom ścigania działań, które zakłócają funkcjonowanie naszego sklepu, naruszają bezpieczeństwo systemu oraz prowadzą do uzyskiwania nieuprawnionych korzyści: wykorzystania botów, skryptów, robotów indeksujących, narzędzi do scrapingu oraz innych zautomatyzowanych procesów w celu uzyskiwania dostępu do informacji, gromadzenia danych, automatyzacji zakupów, udziału w akcjach promocyjnych lub ingerowania w działanie naszego sklepu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem.
  9. Jeżeli nie zgodzisz się z naszą decyzją, napisz wiadomość z wyjaśnieniami na x-kom@x-komm.pl, w terminie 14 dni od otrzymania e-maila ustosunkujemy się do Twoich wyjaśnień i poinformujemy Cię o decyzji, jaką podjęliśmy.
  10. Dokładamy starań, aby nasz sklep internetowy był dostępny dla wszystkich użytkowników, dlatego projektujemy i rozwijamy go zgodnie z zasadami dostępności określonymi w standardzie WCAG 2.1, proporcjonalnie do naszych możliwości technicznych i organizacyjnych.
  1. Produkty sprzedajemy: w naszym sklepie, mejlowo, podczas rozmowy z naszym konsultantem (przez telefon).
  2. W naszym sklepie nie prowadzimy sprzedaży hurtowej.
  3. Zamówienia w naszym sklepie możesz składać poprzez stronę internetową www.x-komm.pl, aplikację mobilną, mejl oraz telefon. W naszym sklepie możesz to robić na dwa sposoby:
    • przez swoje konto,
    • bez zakładania konta – jeśli każdorazowo zaakceptujesz regulamin.
  4. Żeby zrobić zakupy w naszym sklepie:
    • przeczytaj informacje o produkcie,
    • dodaj do koszyka produkty – jeśli są dostępne,
    • wybierz sposób dostawy,
    • wybierz sposób płatności,
    • wprowadź dane odbiorcy,
    • sprawdź podsumowanie swojego zamówienia,
    • złóż zamówienie przy użyciu przycisku „Kupuję i płacę”.
  5. W wyjątkowych przypadkach produkty oznaczamy jako oferty specjalne. Ofertą specjalną są produkty w przedsprzedaży i na wyprzedaży. Oznaczamy tak też produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem albo ich dostępność na rynku jest ograniczona. Na stronie takiego produktu zamieścimy ważne dane na jego temat: ile sztuk produktu możesz kupić na osobę, przybliżony termin dostawy i inne istotne informacje.
  6. Potwierdzenie zawarcia umowy prześlemy na mejla, którego podałeś w zamówieniu.
  7. Twoje zamówienie jest ważne przez 3 dni robocze od dnia, w którym je przygotujemy. Jeżeli w tym czasie nie odbierzesz produktu, nie zapłacisz za niego lub nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować – anulujemy je.
  1. Produkty dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
  2. Produkty dostarczamy w sposób, który wskażesz:
    • kurierem,
    • do paczkomatów,
    • do punktów odbioru (Poczta Polska, Żabka, Ruch, Orlen i inne),
    • do naszego salonu – ich listę znajdziesz na www.x-komm.pl/kontakt,
    • do sklepów Neonet.
  3. Niektóre produkty dostarczamy za pośrednictwem naszego partnera. Nie zmienia to jednak Twoich uprawnień, które dotyczą zakupu i reklamacji.
  4. Twoje zakupy dostarczymy w ciągu 10 dni roboczych. Jeśli termin dostawy produktu będzie dłuższy, przybliżony czas dostawy podamy w opisie tego produktu w naszym sklepie.
  5. Kiedy odbierasz przesyłkę, potwierdzasz jej odbiór – swoim podpisem, przez system paczkomatu albo podając numer telefonu oraz kod do odbioru, gdy odbierasz przesyłkę w sklepie Neonet.
    Jeśli robisz zakupy prywatne, od tego momentu jesteś właścicielem produktu i odpowiadasz za jego uszkodzenie lub utratę.
  6. Jeśli zauważysz, że przesyłka lub jej zawartość jest uszkodzona lub niekompletna (nawet, jeśli opakowanie nie jest naruszone) – zgłoś reklamację przewoźnikowi. To ułatwi procedurę reklamacyjną.
    • Przy dostawie kurierem:
      • zgłoś reklamację bezpośrednio do przewoźnika – najlepiej, jeśli spiszesz z kurierem protokół stanu przesyłki. Reklamację u przewoźnika możesz złożyć w ciągu 7 dni od odbioru przesyłki; lub
      • skontaktuj się z nami (najlepiej w ciągu 24 godzin od odbioru przesyłki) – przez formularz na stronie www.x-komm.pl/zwroty i reklamacje.
    • Przy dostawie paczkomatem:
      • pokaż uszkodzenia pod kamerą monitoringu paczkomatu;
      • umieść uszkodzoną, nieotwartą przesyłkę w tej samej skrytce paczkomatu, w której się znajdowała i zamknij tę skrytkę – zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu;
      • zgłoś reklamację właścicielowi danego paczkomatu – zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu – lub nam, przez formularz na stronie www.x-komm.pl/zwroty i reklamacje.
  7. Jeśli kupujesz kilka produktów, możemy podzielić je na mniejsze przesyłki. W takim wypadku koszt dostawy, który podaliśmy Ci w podsumowaniu zamówienia, nie zmieni się.
  8. Jeśli nie będziemy mogli zrealizować Twojego zamówienia, możemy zamiast tego zaproponować Ci inne produkty o takiej samej jakości, przeznaczeniu i cenie (świadczenie zastępcze). Możesz wybrać, czy przyjmujesz te produkty, lub możesz odstąpić od umowy.
  1. Jeśli robisz zakupy prywatne i zawierasz umowę na odległość – to znaczy, kupujesz produkty w naszym sklepie poza salonem – możesz odstąpić od umowy zawartej na odległość i zwrócić swoje zakupy. Zasady, które opisujemy w tym rozdziale, dotyczą Cię tylko w takim przypadku.
  2. Możesz zgłosić zwrot – czyli odstąpić od umowy – w ciągu 15 dni od kiedy odbierzesz produkt (Ty, lub osoba, którą wskażesz, inna niż przewoźnik). Nie musisz podawać przyczyny.
  3. Oświadczenie o tym, że odstępujesz od umowy, możesz wysłać:
  4. Nie możesz zwrócić produktu i odstąpić od umowy, jeśli:
    • za Twoją zgodą wykonaliśmy w pełni usługę i poinformowaliśmy Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym jak je spełnimy, utracisz prawo do odstąpienia od umowy;
    • za Twoją zgodą dostarczyliśmy Ci treść cyfrową przed upływem terminu na zwrot i poinformowaliśmy Cię, że utracisz do niego prawo – więcej na ten temat pisaliśmy w rozdziale VII: Treści cyfrowe;
    • kupujesz produkt, który przygotowaliśmy zgodnie z Twoją indywidualną specyfikacją lub na Twoje indywidualne potrzeby, na przykład komputer z indywidualnym montażem lub smartfon z grawerem;
    • kupujesz od nas nagrania dźwiękowe, wizualne albo programy komputerowe, które dostarczymy Ci w zamkniętym opakowaniu, a Ty je otworzysz;
    • dostarczyliśmy Ci produkt w zamkniętym opakowaniu ze względów higienicznych i zdrowotnych, a Ty je otworzysz ;
    • wylicytowałeś produkt w drodze aukcji publicznej;
    • kupujesz produkt, który po dostarczeniu ze względu na swoją funkcję, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami np. użyty tusz do drukarki.
  5. Jeśli będziesz korzystać z produktu, który zwracasz – odpowiadasz za zmniejszenie jego wartości. Możesz używać produktu tylko po to, żeby sprawdzić jego cechy i funkcje.
  6. Jeśli zwracasz nam produkty masz obowiązek wylogowania się ze wszystkich aplikacji zainstalowanych w produkcie, w tym w szczególności do usunięcia haseł ochronnych, połączonych z kontem osobistym lub jakichkolwiek innych blokad, które wykluczają lub utrudniają korzystanie z produktu.
  7. Produkt, który zwracasz, odeślij do nas jak najszybciej – do 14 dni od kiedy zgłosisz nam zwrot. Kiedy kupujesz produkt w zestawie z innym produktem, możesz zwrócić jedynie cały zestaw. Gdy odstępujesz od umowy sprzedaży, odstępujesz też od umów dodatkowych wobec tej umowy.
  8. Jeśli odstępujesz od umowy bez podania przyczyny (w terminie 15 dni), ponosisz koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) nam produktu.
  9. Jeśli przy składaniu zamówienia wybierzesz inny sposób dostarczenia produktów niż najtańszy, zwykły, oferowany w naszym sklepie – zwracamy Ci koszty tylko tego najtańszego sposobu dostarczenia przesyłki.