Regulamin sklepu
- Home
- Regulamin sklepu
Regulamin sprzedaży dla umów zawieranych na odległość
- W regulaminie używamy pojęć:
- my – sprzedawca, czyli x-komm.
Nasze pełne dane:
x-kom sp. z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa,
Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
KRS: 0000429838, NIP: 9492107026, BDO: 000005541, kapitał zakładowy 10 000 000 zł,
adres mejlowy: x-kom@x-komm.pl, numer telefonu: mamy status dużego przedsiębiorcy, - partner – nasz partner handlowy, za pośrednictwem którego dostarczamy niektóre produkty.
Pełne dane naszego partnera handlowego:
« AB Spółka Akcyjna », ul. Europejska 4, 55-040 Magnice,
Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS: 0000053834, NIP: 8951628481, BDO: 000011269, kapitał zakładowy 16 187 644 zł, adres mejlowy: cc@ab.pl, numer telefonu: +48 71 70 26 500; - Ty – kupujący; każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej, która składa zamówienie w naszym sklepie,
- nasz sklep – sklep internetowy pod adresem www.x-komm.pl oraz w aplikacji mobilnej na systemy Android, iOS i Huawei
- zakupy prywatne – zakupy robione przez konsumenta lub osobę fizyczną, która prowadzi działalność gospodarczą, pod warunkiem, że zakupy te nie mają dla tej osoby charakteru zawodowego,
- treści cyfrowe – produkty (towary) w postaci cyfrowej – zarówno te przesyłane elektronicznie (np. klucze produktu), jak i zapisane na nośniku (np. płyta CD, płyta DVD).
- my – sprzedawca, czyli x-komm.
- W regulaminie opisujemy zasady, na jakich sprzedajemy produkty (towary), treści cyfrowe i usługi.
- Regulamin jest częścią umowy sprzedaży produktów w naszym sklepie.
- Jeśli chcesz zrobić zakupy w naszym sklepie, napisać komentarz lub korzystać z innych funkcjonalności naszej strony – przeczytaj i zaakceptuj ten regulamin.
- Sprzedajemy produkty (towary), które prezentujemy w naszym sklepie.
- Jako sprzedawca mamy obowiązek dostarczyć Ci towar wolny od wad. Jesteśmy też odpowiedzialni za zgodność naszych świadczeń zgodnie z umową jaką z nami zawrzesz. Wszystkie produkty w naszym sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na polski rynek. Możemy jednak sprzedawać też produkty, które były krótko używane lub wykorzystywane jako ekspozycja – takie produkty odpowiednio oznaczamy i opisujemy jako outlet.
- W naszym sklepie możesz:
- robić zakupy,
- korzystać z indywidualnych rabatów,
- uczestniczyć w promocjach i konkursach,
- oceniać produkty i pisać o nich opinie,
- komentować artykuły (newsy i poradniki) na naszej stronie internetowej www.x-komm.pl
i na portalu
- Aby robić zakupy w naszym sklepie nie musisz się w nim rejestrować.
- Jeśli zarejestrujesz konto w naszym sklepie, możesz dodatkowo sprawdzać swoją historię – na przykład informacje o zamówieniach w naszym systemie.
- Konto możesz bezpłatnie zarejestrować w naszym sklepie m.in. na stronie www.x-komm.pl lub w aplikacji mobilnej. W trakcie rejestracji zaakceptuj nasz regulamin. Potwierdzenie rejestracji konta prześlemy Ci mejlem.
- Zawsze możesz usunąć swoje konto w naszym sklepie. Aby to zrobić:
- wyślij nam mejl na adres: serwis@x-komm.pl ze skrzynki przypisanej do Twojego konta; lub
- zadzwoń pod numer z numeru przypisanego do Twojego konta.
- Strona naszego sklepu działa prawidłowo, jeśli:
- używasz przeglądarki Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera w najnowszej wersji,
- masz włączoną w przeglądarce obsługę języka Javascript,
- masz włączoną w przeglądarce obsługę ciasteczek i danych stron.
- Reklamacje związane z Twoim kontem w naszym sklepie możesz wysłać na adres:
x-kom@x-komm.pl. Reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia. - Zastrzegamy sobie prawo do blokowania i zgłaszania właściwym organom ścigania działań, które zakłócają funkcjonowanie naszego sklepu, naruszają bezpieczeństwo systemu oraz prowadzą do uzyskiwania nieuprawnionych korzyści: wykorzystania botów, skryptów, robotów indeksujących, narzędzi do scrapingu oraz innych zautomatyzowanych procesów w celu uzyskiwania dostępu do informacji, gromadzenia danych, automatyzacji zakupów, udziału w akcjach promocyjnych lub ingerowania w działanie naszego sklepu w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem.
- Jeżeli nie zgodzisz się z naszą decyzją, napisz wiadomość z wyjaśnieniami na x-kom@x-komm.pl, w terminie 14 dni od otrzymania e-maila ustosunkujemy się do Twoich wyjaśnień i poinformujemy Cię o decyzji, jaką podjęliśmy.
- Dokładamy starań, aby nasz sklep internetowy był dostępny dla wszystkich użytkowników, dlatego projektujemy i rozwijamy go zgodnie z zasadami dostępności określonymi w standardzie WCAG 2.1, proporcjonalnie do naszych możliwości technicznych i organizacyjnych.
- Produkty sprzedajemy: w naszym sklepie, mejlowo, podczas rozmowy z naszym konsultantem (przez telefon).
- W naszym sklepie nie prowadzimy sprzedaży hurtowej.
- Zamówienia w naszym sklepie możesz składać poprzez stronę internetową www.x-komm.pl, aplikację mobilną, mejl oraz telefon. W naszym sklepie możesz to robić na dwa sposoby:
- przez swoje konto,
- bez zakładania konta – jeśli każdorazowo zaakceptujesz regulamin.
- Żeby zrobić zakupy w naszym sklepie:
- przeczytaj informacje o produkcie,
- dodaj do koszyka produkty – jeśli są dostępne,
- wybierz sposób dostawy,
- wybierz sposób płatności,
- wprowadź dane odbiorcy,
- sprawdź podsumowanie swojego zamówienia,
- złóż zamówienie przy użyciu przycisku „Kupuję i płacę”.
- W wyjątkowych przypadkach produkty oznaczamy jako oferty specjalne. Ofertą specjalną są produkty w przedsprzedaży i na wyprzedaży. Oznaczamy tak też produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem albo ich dostępność na rynku jest ograniczona. Na stronie takiego produktu zamieścimy ważne dane na jego temat: ile sztuk produktu możesz kupić na osobę, przybliżony termin dostawy i inne istotne informacje.
- Potwierdzenie zawarcia umowy prześlemy na mejla, którego podałeś w zamówieniu.
- Twoje zamówienie jest ważne przez 3 dni robocze od dnia, w którym je przygotujemy. Jeżeli w tym czasie nie odbierzesz produktu, nie zapłacisz za niego lub nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować – anulujemy je.
- Produkty dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Produkty dostarczamy w sposób, który wskażesz:
- kurierem,
- do paczkomatów,
- do punktów odbioru (Poczta Polska, Żabka, Ruch, Orlen i inne),
- do naszego salonu – ich listę znajdziesz na www.x-komm.pl/kontakt,
- do sklepów Neonet.
- Niektóre produkty dostarczamy za pośrednictwem naszego partnera. Nie zmienia to jednak Twoich uprawnień, które dotyczą zakupu i reklamacji.
- Twoje zakupy dostarczymy w ciągu 10 dni roboczych. Jeśli termin dostawy produktu będzie dłuższy, przybliżony czas dostawy podamy w opisie tego produktu w naszym sklepie.
- Kiedy odbierasz przesyłkę, potwierdzasz jej odbiór – swoim podpisem, przez system paczkomatu albo podając numer telefonu oraz kod do odbioru, gdy odbierasz przesyłkę w sklepie Neonet.
Jeśli robisz zakupy prywatne, od tego momentu jesteś właścicielem produktu i odpowiadasz za jego uszkodzenie lub utratę. - Jeśli zauważysz, że przesyłka lub jej zawartość jest uszkodzona lub niekompletna (nawet, jeśli opakowanie nie jest naruszone) – zgłoś reklamację przewoźnikowi. To ułatwi procedurę reklamacyjną.
- Przy dostawie kurierem:
- zgłoś reklamację bezpośrednio do przewoźnika – najlepiej, jeśli spiszesz z kurierem protokół stanu przesyłki. Reklamację u przewoźnika możesz złożyć w ciągu 7 dni od odbioru przesyłki; lub
- skontaktuj się z nami (najlepiej w ciągu 24 godzin od odbioru przesyłki) – przez formularz na stronie www.x-komm.pl/zwroty i reklamacje.
- Przy dostawie paczkomatem:
- pokaż uszkodzenia pod kamerą monitoringu paczkomatu;
- umieść uszkodzoną, nieotwartą przesyłkę w tej samej skrytce paczkomatu, w której się znajdowała i zamknij tę skrytkę – zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu;
- zgłoś reklamację właścicielowi danego paczkomatu – zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu – lub nam, przez formularz na stronie www.x-komm.pl/zwroty i reklamacje.
- Przy dostawie kurierem:
- Jeśli kupujesz kilka produktów, możemy podzielić je na mniejsze przesyłki. W takim wypadku koszt dostawy, który podaliśmy Ci w podsumowaniu zamówienia, nie zmieni się.
- Jeśli nie będziemy mogli zrealizować Twojego zamówienia, możemy zamiast tego zaproponować Ci inne produkty o takiej samej jakości, przeznaczeniu i cenie (świadczenie zastępcze). Możesz wybrać, czy przyjmujesz te produkty, lub możesz odstąpić od umowy.
Wyłącznie przelewem bankowym
- Jeśli robisz zakupy prywatne i zawierasz umowę na odległość – to znaczy, kupujesz produkty w naszym sklepie poza salonem – możesz odstąpić od umowy zawartej na odległość i zwrócić swoje zakupy. Zasady, które opisujemy w tym rozdziale, dotyczą Cię tylko w takim przypadku.
- Możesz zgłosić zwrot – czyli odstąpić od umowy – w ciągu 15 dni od kiedy odbierzesz produkt (Ty, lub osoba, którą wskażesz, inna niż przewoźnik). Nie musisz podawać przyczyny.
- Oświadczenie o tym, że odstępujesz od umowy, możesz wysłać:
- przez formularz na stronie www.x-komm.pl/zwroty i reklamacje – tę formę zalecamy;
- mejlem na adres: serwis@x-komm.pl;
- pocztą na adres: x-kom sp. z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa – możesz skorzystać ze wzoru, który znajdziesz na naszej stronie: www.x-komm.pl/zwroty i reklamacje.
- Nie możesz zwrócić produktu i odstąpić od umowy, jeśli:
- za Twoją zgodą wykonaliśmy w pełni usługę i poinformowaliśmy Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym jak je spełnimy, utracisz prawo do odstąpienia od umowy;
- za Twoją zgodą dostarczyliśmy Ci treść cyfrową przed upływem terminu na zwrot i poinformowaliśmy Cię, że utracisz do niego prawo – więcej na ten temat pisaliśmy w rozdziale VII: Treści cyfrowe;
- kupujesz produkt, który przygotowaliśmy zgodnie z Twoją indywidualną specyfikacją lub na Twoje indywidualne potrzeby, na przykład komputer z indywidualnym montażem lub smartfon z grawerem;
- kupujesz od nas nagrania dźwiękowe, wizualne albo programy komputerowe, które dostarczymy Ci w zamkniętym opakowaniu, a Ty je otworzysz;
- dostarczyliśmy Ci produkt w zamkniętym opakowaniu ze względów higienicznych i zdrowotnych, a Ty je otworzysz ;
- wylicytowałeś produkt w drodze aukcji publicznej;
- kupujesz produkt, który po dostarczeniu ze względu na swoją funkcję, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami np. użyty tusz do drukarki.
- Jeśli będziesz korzystać z produktu, który zwracasz – odpowiadasz za zmniejszenie jego wartości. Możesz używać produktu tylko po to, żeby sprawdzić jego cechy i funkcje.
- Jeśli zwracasz nam produkty masz obowiązek wylogowania się ze wszystkich aplikacji zainstalowanych w produkcie, w tym w szczególności do usunięcia haseł ochronnych, połączonych z kontem osobistym lub jakichkolwiek innych blokad, które wykluczają lub utrudniają korzystanie z produktu.
- Produkt, który zwracasz, odeślij do nas jak najszybciej – do 14 dni od kiedy zgłosisz nam zwrot. Kiedy kupujesz produkt w zestawie z innym produktem, możesz zwrócić jedynie cały zestaw. Gdy odstępujesz od umowy sprzedaży, odstępujesz też od umów dodatkowych wobec tej umowy.
- Jeśli odstępujesz od umowy bez podania przyczyny (w terminie 15 dni), ponosisz koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) nam produktu.
- Jeśli przy składaniu zamówienia wybierzesz inny sposób dostarczenia produktów niż najtańszy, zwykły, oferowany w naszym sklepie – zwracamy Ci koszty tylko tego najtańszego sposobu dostarczenia przesyłki.