Polityka prywatności
Administratorem Twoich danych osobowych jest:
x-kom sp. z o.o. z siedzibą w Częstochowie, przy ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000429838, która ma NIP: 9492107026 i REGON: 241123546
Administrator ustala po co i jak, przetwarza Twoje dane.
Z administratorem, możesz się skontaktować mejlowo: x-kom@x-komm.pl
W niektórych procesach marketingowych Twoje dane osobowe mogą być administrowane wspólnie przez x-kom i inne podmioty na podstawie art. 26 ust. 1 RODO. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji – powiadomimy Cię o tym.
Jak dbamy o Twoją prywatność
W polityce prywatności opisujemy w jaki sposób chronimy Twoją prywatność i Twoje dane osobowe, które przekazujesz nam, gdy na stronie sklepu x-kom lub w aplikacji:
- robisz zakupy,
- korzystasz z serwisu sklepu,
- korzystasz z usług dodatkowych,
- wykonujesz inne aktywności.
W polityce prywatności określamy cele, zakres i podstawy, na jakich, przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zabezpieczamy Twoje dane przy pomocy środków technicznych i organizacyjnych, które są odpowiednie do możliwych zagrożeń i kategorii danych. W szczególności uwzględniamy ryzyko, które wynika z:
- przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia danych;
- utraty, modyfikacji lub nieuprawnionego ujawnienia danych;
- nieuprawnionego dostępu do danych osobowych.
Pamiętaj, że część usług, które oferujemy przekieruje cię do stron lub serwisów internetowych, na których są inni administratorzy danych osobowych. Ma to miejsce, jeśli wykonujesz płatność lub korzystasz z usługi, której nie oferujemy bezpośrednio.
Są to podmioty, niezależne od nas i są odrębnym administratorem danych. Zasady na jakich świadczą one usługi, i jak chronią dane osobowe znajdziesz w regulaminach, politykach czy innych dokumentach, które wskaże ten podmiot.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w rozdziałach:
- Zasady przetwarzania danych;
- Odbiorcy danych i przekazywanie danych osobowych do państw nienależących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Jeśli masz pytania o ochronę Twoich danych osobowych napisz do naszego Inspektora ochrony danych na adres serwis@x-komm.pl lub skontaktuj się w inny dogodny dla Ciebie sposób.
Więcej informacji o tym jak się z nami skontaktować znajdziesz w części VIII Dane kontaktowe i Inspektor Ochrony Danych.
[Podstawy prawne przetwarzania danych: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawa o Ochronie Danych Osobowych z dnia 10 maja 2018 roku]
Zakres i sposoby przetwarzania Twoich danych
Twoje dane będziemy przetwarzać w zależności z jakich usług i funkcjonalności strony skorzystasz.
Potrzebujemy Twoich danych, aby przetwarzać Twoje zamówienia i zwroty, wysyłać Ci powiadomienia o statusie dostawy produktów oraz rozwiązywać ewentualne problemy z tym związane. Twoje dane osobowe wykorzystujemy także wtedy, gdy zarządzamy Twoimi płatnościami oraz przetwarzamy reklamacje i zgłoszenia gwarancyjne, które dotyczą Twoich zamówień.
Dzięki danym osobowym otrzymujemy informacje niezbędne do zakończenia procesu zakupowego.
W zależności od tego co robisz na stronie lub aplikacji, możemy pobierać różne zestawy danych osobowych. Poniżej przedstawiamy jakie dane przetwarzamy i w jakim celu, a więcej informacji na ten temat znajdziesz w części 3. Zasady przetwarzania danych osobowych – cele, podstawy i okres przetwarzania Twoich danych.
Kiedy odwiedzasz nasz sklep internetowy lub aplikację mobilną
Jeśli jesteś osobą która ma już u nas konto i jest zalogowana możemy Cię zidentyfikować na podstawie danych, które są dostępne na Twoim koncie.
Możesz też zrobić zakupy jako gość (klient niezalogowany), wtedy będziemy od Ciebie wymagać danych, które są niezbędne, abyśmy mogli wysłać i doręczyć Twoje zamówienie:
- imię i nazwisko,
- adres dostawy,
- adres mejlowy,
- numer telefonu,
- dane do faktury, jeśli są inne niż adres dostawy.
Zawsze gdy odwiedzasz nasz sklep, przez stronę www lub aplikację mobilną, pobieramy pliki cookies, czyli ciasteczka, które są powiązane z Twoimi danymi osobowymi. Pobieramy zarówno ciasteczka, które są niezbędne, aby strona działała prawidłowo, jak i te, które nie są obowiązkowe, ale mamy Twoja zgodę, aby je pobierać, na przykład identyfikator internetowy, czyli numer IP.
Kiedy rejestrujesz konto
Gdy zakładasz u nas konto musisz podać dane:
- imię i nazwisko,
- adres mejlowy,
- hasło do konta.
Jest to standardowy zestaw danych dla każdej osoby fizycznej. Jeśli nie podasz nam tych danych nie utworzymy dla Ciebie konta w sklepie.
Kiedy korzystasz z konta
Gdy korzystasz z konta masz dostęp do panelu użytkownika, w którym możesz uzupełniać, sprawdzać i zmieniać dane. Możesz też zarządzać zgodami, które wyrażasz.
Na koncie możesz zapisać dane, które są niezbędne do zrobienia zakupów:
- adres dostawy,
- numer telefonu,
- dane do faktury, jeśli są inne niż adres dostawy.
Możesz uzupełnić też dane, dzięki którym skorzystasz z usług, które oferujemy przy zakupie niektórych produktów. Dane, które podajesz w tym przypadku są uzależnione od rodzaju usługi oraz tego czy oferujemy ją my, czy nasz partner.
Korzystając z konta możesz też:
- zapłacić za zakup za pośrednictwem operatora płatności;
- podzielić się opinią o zakupach. Na przykład w ramach programu Zaufane Opinie – jeśli wyrazisz zgodę na mejla, którego podasz, wyślemy ankietę, a potem udostępnimy ją Ceneo.
Gdy korzystasz z konta zbieramy o Tobie dodatkowe informacje:
- historię zakupów,
- historię usług dodatkowych,
- status wniosku leasingowego i kredytowego,
- preferowane i używane formy płatności,
- dane, których używasz do wystawiania dowodu zakupu,
- dane do wysyłki,
- statusy płatności,
- dane do ubezpieczenia,
- komentarze i opinie, które dotyczą transakcji.
Udostępnimy rejestrację i logowanie do konta za pośrednictwem zewnętrznych usług uwierzytelniających oferowanych przez inne podmioty. Oznacza to, że korzystając z takiej usługi możesz utworzyć i zalogować się do konta u nas swoim kontem Google lub Apple. Podmioty oferujące te usługi udostępniają swoje regulaminy i zasady przetwarzania danych osobowych, z którymi powinieneś się zapoznać zanim zaczniesz korzystać z tych usług
Szczegóły tego, jak Google przetwarza dane osobowe znajdziesz na stronie www.business.safety.google/privacy/
Szczegóły tego, jak Apple przetwarza dane osobowe znajdziesz na stronie https://www.apple.com/legal/privacy/pl/
Kiedy zgłaszasz reklamację wymianę lub zwrot produktu
Jeżeli chcesz skorzystać z gwarancji, rękojmi lub zwrócić produkt, skorzystaj z naszego formularza na stronie serwisu. Gdy to zrobisz zarejestrujemy i obsłużymy Twoje zgłoszenie.
Jeśli wypełniasz formularz jako klient zalogowany lub znasz numer paragonu czy faktury, uzupełnimy dane, które już mamy.
Jeżeli wypełniasz formularz jako gość musisz samodzielnie podać dane:
- imię i nazwisko,
- nazwa firmy,
- adres,
- adres mejlowy,
- numer telefonu,
- numer rachunku bankowego przy zwrocie.
Kiedy korzystasz z dodatkowych usług, które oferujemy typu „door to door”, x-care, montaż indywidualny czy weryfikacja i aktualizacja BIOS-u
Na stronie produktu zawsze znajdziesz informację z jakich usług dodatkowych możesz skorzystać, gdy kupujesz ten produkt. Zaznaczamy zarówno usługi, które możesz wykupić od razu, jak i te, które możesz wykupić później, gdy będziesz mieć taką potrzebę.
W zależności od opcji, którą wybierzesz będziemy od Ciebie wymagać dodatkowych danych. Na przykład adresu dostawy, montażu lub naprawy produktu, a także dane, które są niezbędne, do wykupienia dodatkowego serwisowania sprzętu. O te dane poprosi Cię nasz konsultant podczas rozmowy telefonicznej.
Kiedy korzystasz z usług towarzyszących, które są oferowane przez naszych partnerów, kiedy kupujesz nasze produkty za pośrednictwem naszych partnerów oraz robisz płatności
- Korzystasz z usług towarzyszących
Jeśli kupujesz produkt na raty, w leasing lub wykupujesz dodatkowe ubezpieczenie sprzętu korzystasz z usług towarzyszących. Oznacza to, że oferujemy te usługi w naszym sklepie, ale są to usługi naszych partnerów.
Aby sprawdzić Twoją zdolność kredytową będą oni wymagać od Ciebie, podania określonych danych osobowych i będą je przetwarzać jako administrator danych.
Wniosek wypełniasz na formularzu danego partnera, po przekierowaniu na jego stronę internetową.
Jeśli chcesz możemy pobrać dla Ciebie, wydrukować i przesłać dokument końcowy na przykład: polisę ubezpieczeniową, umowę leasingową czy umowę na zakup ratalny. Możesz też te dokumenty pobrać samodzielnie bez naszego udziału.
Niektóre produkty dostępne są w opcji wynajmu, co oznacza że nie musisz ich kupować. Wniosek wypełniasz na stronie partnera, tam tez opisane są zasady przetwarzania Twoich danych osobowych.
Razem z naszym partnerem prowadzimy akcję odkupu używanego sprzętu. Wycenę sprzętu robisz online lub bezpośrednio w naszym Salonie. Decydując się na sprzedaż sprzętu wyrażasz zgodę na przekazanie swoich danych osobowych naszemu partnerowi. Zasady przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w regulaminie akcji.
- Kupujesz nasze produkty u naszych partnerów
Nasze produkty możesz też kupić na platformie allegro.pl W takim przypadku otrzymujemy od Allegro Twoje dane, które są niezbędne abyśmy zakończyli Twój zakup i wysyłali produkt.
Korzystamy również z platformy handlowej OLX, gdzie możesz kupić produkty outlet. Zasady przetwarzania danych znajdziesz na stronie OLX.
- Płacisz za zakupy
Gdy płacisz bezgotówkowo korzystasz z usług świadczonych przez naszych partnerów, którzy przetwarzają określone dane osobowe, które są niezbędne, aby wykonać transakcję.
Kiedy korzystasz z formularza kontaktu, wysyłasz mejla tradycyjnego do nas, dzwonisz lub czatujesz
Możesz skontaktować się z nami w różnymi kanałami. W zależności od tego jaką formę kontaktu wybierzesz, poprosimy Cię o inny zestaw danych.
Możesz skontaktować się:
- mejlowo – wysyłasz mejla ze swojej poczty lub przez nasz formularz, podajesz nam swój adres mejlowy i inne dane, które podasz w wiadomości;
- telefonicznie – podajesz nam swój numer telefonu i inne dane, o które poprosi doradca, aby zweryfikować z kim rozmawia, rozwiązać problem, udzielić informacji o zamówieniu;
- przez czat lub inny komunikator – podajesz nam swój nick i inne dane, które prześlesz.
Pamiętaj, że w ramach obsługi klienta – użytkownika możemy skorzystania z danych kontaktowych, jakie zostały przez Ciebie dodane w panelu klienta na koncie w x-kom.
Nagrywamy nasze rozmowy, a czaty i maile zapisujemy, robimy to, aby obsłużyć sprawę, którą zgłaszasz.
Kiedy korzystasz z promocji, konkursów, akcji dedykowanych
Konkursy, promocje i akcje dedykowane, takie jak Black Friday, Cyber Monday, które organizujemy przeważnie są oparte o odrębne regulaminy. Znajdziesz w nich klauzule informacyjną, w której opisujemy, jakie z Twoich danych osobowych będziemy przetwarzać, na potrzeby akcji.
Zanim weźmiesz udział w takim wydarzeniu musisz potwierdzić, że akceptujesz treść regulaminu.
Jeśli wydarzenie, które zorganizowaliśmy kończy się konkretną nagrodą rzeczową, poprosimy zwycięzcę o dane dodatkowe, aby wysłać nagrodę.
Standardowe promocje cenowe polegające na obniżeniu ceny określonych produktów czy grup produktów odbywają się w oparciu o Regulamin sprzedaży i nie wymagają podania innych danych, niż te które podajesz podczas zakupów.
Konkursy i dedykowane akcje promocyjne są powiązane z działaniami marketingowymi, a więc będą przypadki, w których danę będą współadministrowanie, na przykład konkursy, które organizujemy na naszych social mediach. Zawsze w takim przypadku będziemy Cię o tym informować w regulaminie.
Kiedy korzystasz z programu SalesMasters
Program poleceń produktowych pod nazwą SalesMasters działa na podstawie dedykowanego regulaminu, który akceptujesz zanim do niego przystąpisz. Gdy zakładasz konto w programie podajesz nam swoje dane. Zanim wypłacimy Ci prowizję za polecenia, Twoje dane są uzupełniane o dane niezbędne do wypłaty i wysłania informacji PIT.
Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą zakres danych jest węższy, ponieważ w tym przypadku wystarczy, że wystawisz fakturę VAT na kwotę prowizji, którą opłacimy. Do kwoty prowizji doliczasz kwotę podatku VAT.
Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych uczestników Sales Masters znajdziesz w Polityce Prywatności programu.
Kiedy korzystasz również z naszych salonów stacjonarnych
Jeżeli robisz zakupy w naszym salonie, bez zamawiania produktu przez stronę internetową, nie musisz podawać danych osobowych. Doradca poprosi cię o dane tylko, jeżeli:
- chcesz, abyśmy wystawili fakturę VAT,
- zamawiasz produkt, który jest niedostępny na miejscu,
- chcesz skorzystać z zakupów na raty lub leasing,
- chcesz kupić dodatkowe ubezpieczenie,
- chcesz skorzystać z leasingu, zakupu ratalnego,
- chcesz skorzystać z innych usług towarzyszących.
Możesz też korzystać z naszych usług hybrydowo: częściowo przez stronę internetową lub aplikacje mobilną x-kom, a częściowo w naszych salonach stacjonarnych na terenie całego kraju.
W salonie możesz:
- odebrać produkt, zamówiony w sklepie internetowym x-kom;
- zgłosić reklamację;
- kupić dodatkowe usługi, które oferujemy;
- oddać produkt do utylizacji;
- zgłosić żądanie RODO.
W każdym z tych przypadków będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe i w zależności od procesu będziemy pobierać inny ich zestaw.
Jeżeli za zakupy zapłacisz bezgotówkowo udostępniasz dane operatorowi, który obsługuje płatność, a informacja o kwocie wraz z danymi osoby, która płaci trafia również do nas.
W każdym salonie możesz przeczytać klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych. Jest ona dostępna w wersji elektronicznej na tabletach, możesz też zawsze poprosić o nią naszego doradcę.
Kiedy chcesz u nas pracować i aplikujesz
W zakładce Kariera na stronie x-kom znajdziesz aktualne oferty pracy. Jeśli chcesz u nas pracować i aplikujesz, to podajesz nam:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- inne dane, które mogą być w załącznikach, (na przykład w CV).
Możesz też dodatkowo wyrazić zgodę, abyśmy użyli Twoich danych do celów przyszłych rekrutacji.
Pod formularzem aplikacyjnym dostępna jest informacja na temat administratora oraz klauzula, która informuje, jak przetwarzamy dane.
Kiedy jesteś naszym partnerem, kontrahentem lub współpracujesz z nami w jakimś zakresie
Jeżeli jesteś naszym partnerem, kontrahentem lub współpracownikiem, będziemy przetwarzać Twoje dane kontaktowo-reprezentacyjne. Są to:
- imię i nazwisko,
- stanowisko,
- numer telefonu,
- adres mejlowy.
Będziemy używać tych danych, aby się z Tobą skontaktować, podpisać i wykonać umowę oraz na potrzeby reprezentacji.
Przetwarzanie danych w marketingu:
Używamy Twoich danych osobowych, aby przekazywać Ci informacje i oferty marketingowe. To, w jaki sposób to robimy, jest uzależnione od tego, jaki kanał komunikacji z nami został przez Ciebie wybrany i na co mamy Twoja zgodę. Może to być kontakt:
- mejlowy,
- SMS–owy,
- telefoniczny,
- czatowy,
- komunikatorem (np. WhatsApp),
- za pomocą komunikatów PUSH,
- pocztą tradycyjną – tylko w wybranych przypadkach.
Dane przetwarzamy na podstawie:
- wyrażonej, przez Ciebie zgody,
- zaakceptowanego przez Ciebie regulaminu jako wzorca umownego,
- w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes – po spełnieniu przesłanek legalizacyjnych.
Po spełnieniu wymagań prawnych Twoje dane do celów marketingowych przetwarzamy jeśli:
- Zapisujesz się na Newsletter
- Wyrażasz zgodę na zautomatyzowane przetwarzanie Twoich danych, w tym profilowanie albo korzystamy z naszego prawnie uzasadnionego interesu administratora
- przygotować dla Ciebie indywidualną ofertę,
- przygotować dla Ciebie indywidualny newsletter,
- zaproponować dodatkowe usługi lub produkty,
- wyświetlić indywidualną kartę produktową,
- przygotować dedykowaną kampanię reklamową.
- Pliki cookies na naszej stronie – ciasteczka
- Kiedy wyrażasz opinię o produkcie, zakupach lub sklepie, bierzesz udział w ankietach
- w ankiecie, którą wyślemy do Ciebie mejlem, jeżeli zostawisz nam swój adres mejlowy,
- pod produktem, na jego stronie lub na naszym forum,
- możesz też zadać pytanie dotyczące interesującego Cię produktu bezpośrednio na karcie produktu.
Swoje zdanie o doświadczeniach i odczuciach w trakcie zakupów w naszym sklepie, o aktywności w sklepie oraz o swoich preferencjach i oczekiwaniach, możesz napisać tez w dedykowanej ankiecie, którą udostępniamy na naszej stronie lub w naszych social mediach.
Przetwarzamy wtedy Twoje dane, które udostępniasz do celów statystycznych i analitycznych.
Wyniki tych ankiet szczegółowo analizujemy i na ich podstawie udoskonalamy naszą ofertę, obsługę klienta oraz organizujemy kampanie marketingowe.
W ankiecie znajdziesz klauzulę, w której informujemy, o tym, jakie dane przetwarzamy. Do niektórych ankiet dołączymy regulamin, który będzie wzorcem umowy pomiędzy Tobą i nami.
Kiedy otrzymujesz powiadomienia push
Jeżeli używasz naszej aplikacji mobilnej możemy Ci wysyłać powiadomienia push – są to krótkie powiadomienia, które przypominają wiadomość SMS lub MMS. Najczęściej można je dostać na urządzenia mobilne typu: smartfon, tablet. Są to pushe mobline. Powiadomienia push możesz włączyć lub wyłączyć w ustawieniach swojego urządzenia mobilnego.
Możemy też wysyłać do Ciebie web pushe. Są to powiadomienia, które wysyłamy bezpośrednio na komputer, kiedy korzystasz z przeglądarki. Możesz je włączyć i wyłączyć w ustawieniach swojej przeglądarki.
Jeśli akceptujesz powiadomienia push, to znaczy, że wyrażasz zgodę, abyśmy je wysyłali. Powiadomienia push to automatyczne wiadomości systemowe i nie pobieramy, żadnych danych osobowych, gdy je dostajesz.
Przetwarzanie danych osobowych w związku z roszczeniami stron
Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, gdy dochodzimy naszych roszczeń i praw lub bronimy się przeciwko roszczeniom, które Ty zgłosiłeś wobec nas.
W tym celu będziemy przetwarzać dane, które są niezbędne do rozpatrzenia roszczenia lub obrony przed nim.
Dane będziemy przetwarzać do zakończenia sprawy lub uprawomocnienia się wyroku. W czasie rozpatrywania roszczenia, nie usuniemy Twoich danych nawet, jeżeli o to poprosisz.
[podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO]
Zgłaszanie treści niezgodnych z prawem
Europejski Akt o Usługach Cyfrowych (DSA) daje możliwość zgłoszenia nam treści, które nie są zgodne z prawem. Na stronie głównej sklepu w zakładce kontakt uruchomiliśmy specjalny formularz do zgłaszania takich treści.
4. Twoje prawa w kontekście RODO
x-komm realizuje Twoje prawa, które wynikają z RODO, w tym prawa opisane w art. 15-22 RODO.
Jeżeli chcesz skorzystać ze swoich praw, napisz mejla do naszego inspektora ochrony danych na adres serwis@x-komm.pl
Poniżej znajdziesz opis praw, które Ci przysługują:
Prawo dostępu do danych art. 15 RODO
W każdej chwili masz prawo sprawdzić, które z Twoich danych osobowych przetwarzamy, dowiedzieć się:
- jaki jest ich zakres;
- w jakich celach są przetwarzane;
- w oparciu o jakie podstawy prawne je przetwarzamy;
- komu je udostępniamy;
- jaki jest planowany czas ich przechowywania.
Jeśli chcesz możesz otrzymać od nas kopię swoich danych – aby to zrobić skontaktuj się z nami.
Prawo do sprostowania danych art. 16 RODO
Masz prawo poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe, w przypadku kiedy są one niekompletne lub nieprawidłowe. Jeśli masz konto w sklepie x-kom w ustawieniach możesz w każdej chwili samodzielnie poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe. Możesz też skontaktować się z nami, aby to zrobić.
Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) art. 17 RODO
Masz prawo w dowolnym momencie usunąć swoje dane osobowe, które przetwarzamy (zostać zapomnianym). Aby to zrobić użyj specjalnego przycisku, który jest dostępny, gdy zalogujesz się na swoje konto lub skontaktuj się z nami w inny dogodny dla Ciebie sposób.
Wyjątkiem są sytuacje, kiedy:
- masz otwarte zamówienie – jeszcze niewysłane lub wysłane tylko częściowo;
- czekamy na Twoją opłatę, niezależnie od metody płatności;
- jesteś osobą, która zrobiła zakupy w naszym sklepie – wtedy zachowamy Twoje dane osobowe dotyczące transakcji w celach sprawozdawczo-księgowych, w tym dowodowych;
- jeśli kupiony u nas produkt, który objęliśmy czasowym ograniczeniem sprzedaży np. ilościowym, ponieważ jest trudno dostępny na rynku – wtedy nie będziemy mogli usunąć Twoich danych do czasu, aż zdejmiemy ograniczenia (przechowujemy dane niezbędne do ustalenia, czy kupiłeś już u nas produkt objęty ograniczeniem);
- jeśli jesteśmy zobowiązani zabezpieczyć Twoje dane na podstawie wniosku skierowanego do nas przez uprawniony organ państwowy np. policję, prokuraturę, sąd itp.;
- Jeśli Twoje dane są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
Prawo do ograniczenia przetwarzania art. 18 RODO
Możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych, gdy:
- nie zgodzisz się, abyśmy przetwarzali Twoje dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Ograniczymy przetwarzanie danych, jeśli stwierdzimy że Twoje prawa są nadrzędne względem naszego uzasadnionego interesu;
- zgłosisz, że Twoje dane osobowe są niepoprawne. Ograniczymy przetwarzanie danych do momentu, aż sprawdzimy ich poprawność;
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem. Wtedy możesz nie zgodzić się na usuniecie danych osobowych i zamiast tego zażądać ograniczenia używania Twoich danych osobowych;
- nie potrzebujemy już Twoich danych osobowych, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Aby skorzystać z tego prawa skontaktuj się z nami.
Obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych lub o ograniczeniu przetwarzania art. 19 RODO
Jeśli tego zażądasz, poinformujemy Cię, kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych.
Mamy obowiązek poinformować o sprostowaniu, usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania danych, każdego komu przekazaliśmy dane, jeżeli jest to możliwe lub nie wymaga niewspółmiernego wysiłku.
[podstawa prawna: art. 16,17 lub 18 RODO]
Prawo do przenoszenia danych art. 20 RODO
Z prawa do przenoszenia możesz skorzystać, gdy na podstawie Twojej zgody lub zawartej z Tobą umowy przetwarzamy Twoje dane osobowe w sposób zautomatyzowany. Masz prawo otrzymać od nas kopię swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytania formacie.
Kopię tę możemy przesłać bezpośrednio Tobie lub innemu podmiotowi, który odtąd będzie przetwarzał te dane. Pamiętaj, że dotyczy to wyłącznie danych osobowych, które mamy od Ciebie. Jeżeli chcesz dostać kopię swoich danych, skontaktuj się z nami.
Prawo do sprzeciwu art. 21 RODO
Masz prawo sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych w zakresie, w jakim to robimy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Taki sprzeciw powinien być przez Ciebie uzasadniony. Gdy zgłosisz sprzeciw, przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe, do czasu, aż ustalimy czy Twoje prawa są nadrzędne względem naszego interesu.
Nie przestaniemy przetwarzać Twoich danych, gdy zgodnie z prawem Twój interes lub Twoje prawa zostaną unieważnione albo będą wobec Ciebie roszczenia prawne. W takiej sytuacji poinformujemy Cię o tym.
Nie musisz uzasadniać swojego sprzeciwu, jeśli dotyczy on przetwarzaniu danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
Prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu art. 22 RODO
Masz prawo nie wyrazić nam zgody na zautomatyzowane podejmowanie decyzji względem Twoich danych osobowych, w tym ich profilowanie, które wywołuje skutki prawne wobec Ciebie lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa. Zgodę możesz wycofać samodzielnie, jeżeli masz konto w naszym sklepie – w zakładce „ustawienia”. Jeżeli nie masz konta skontaktuj się z nami i zgłoś wycofanie zgody.
Aby skutecznie skorzystać z prawa sprzeciwu wobec profilowania Twoich danych osobowych, musisz wylogować się z wszystkich urządzeń i usunąć wszelkie pliki cookies, w tym z przeglądarek (proces usuwania może zająć do 48 godzin). O tym jak prawidłowo usunąć pliki cookies dowiesz się z polityki cookies.
Prawo do zgłoszenia skargi do organu nadzorczego art. 77 RODO
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niewłaściwie masz prawo zgłosić skargę do organu nadzorczego, czyli Urzędu Ochrony Danych Osobowych, szczegóły znajdziesz na stronie internetowej urzędu https://www.uodo.gov.pl/
Zawsze też możesz też skontaktować się z nami jeśli uważasz, że nieprawidłowo przetwarzamy Twoje dane osobowe.
Prawo do niewyrażenia zgody i wycofania zgody w dowolnym momencie
Jeśli przetwarzanie danych wymaga Twojej zgody masz prawo jej nie wyrazić. Takie sytuacje mają miejsce kiedy np. pytamy Cię czy chcesz otrzymywać od nas informacje marketingowe.
Zawsze masz prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie, którą wyraziłeś na podstawie art. 7 ust. 3 RODO np. na działania marketingowe, profilowanie, przy czym pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem.
Polityka cookies i podobne technologie
x-komm korzysta z technologii, która pozwala gromadzić pliki cookies, w tym adres IP, piksele śledzące, dane lokalne, w tym dane globalizacyjne czy powiadomienia typu push. Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej i została przez Ciebie wyrażona zgoda na udostępnienie Twojej lokalizacji, będziemy o niej informowani. Informacje o tym w jaki sposób korzystamy z tych technologii
Odbiorcy danych i przekazywanie danych osobowych do państw nienależących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego
Podane przez Ciebie dane możemy przekazać innym podmiotom, na przykład firmom, które świadczą dla nas określone usługi. Podmioty te będą przetwarzać dane osobowe na podstawie zawartej z nami umowy i wyłącznie w zakresie, w jakim im to zlecimy. Są to podmioty, które:
- wysyłają komunikaty SMS i powiadomienia o zakupach;
- utrzymują systemy teleinformatyczne (systemy ticketowe, systemy zarządzania rozmowami telefonicznymi, helpdesk, systemy księgowe, systemy analityczne oraz inne usługi IT), zapewniają komunikację wewnętrzną oraz obsługę zgłoszeń;
- przechowują, pakują i doręczają sprzęt gabarytowy, który sprzedajemy;
- wykonują usługę „door to door” – dostawy z montażem, naprawy na miejscu, jeśli zdecydujesz się na taką usługę;
- realizują usługę dropshippingu;
- przechowują dane w formie elektronicznej i zapewniają bezpieczne przechowywanie danych systemowych;
- świadczą usługę wirtualnego asystenta, automatycznego doradcy klienta;
- trwale niszczą nośniki danych – papierowe oraz w formie elektronicznej;
- świadczą usługi konsultingowe, prawne itp., które wspierają nas w realizacji poszczególnych procesów;
- świadczą dla nas usługi marketingowe, które mają zoptymalizować i poprawić efektywność działań marketingowych, które kierujemy do klientów. Te podmioty pomagają nam poprawić ogólną jakość usług, które świadczymy, poznać nastroje konsumenckie, profilować, dostarczyć raporty i wskaźniki marketingowe, w tym:
- social media, na przykład Facebook, które wspierają reklamę produktową i kampanie reklamowe;
- podmioty, które świadczą usługi mierzenia i badania ruchu klienta na stronie;
- świadczą usługi opiniodawcze dla użytkowników sklepów i platform internetowych, które na podstawie ocen klientów prowadzą rankingi sprzedawców, produktów i cen;
- wykonują naprawy i wymiany gwarancyjne w przypadku, kiedy zgłaszasz reklamację i korzystasz z gwarancji zakupionego sprzętu;
- są platformami sprzedażowymi. Udostępniamy im, Twoje dane, jeśli kupujesz sprzęt, który oferujemy za ich pośrednictwem.
Twoje dane możemy również przekazywać podmiotom, które mogą je przetwarzać jako administrator danych w związku z oferowaniem określonych usług. W szczególności dane możemy przekazywać:
- firmom kurierskim, które doręczają zamówienia;
- firmom z sektora finansowego, które są operatorami płatności, oferują zakupy ratalne, leasing, wynajem długoterminowy – kiedy płacisz za zakup lub wybierasz określoną formę finansowania;
- firmom ubezpieczeniowym, jeśli dodatkowo ubezpieczasz zakupiony produkt;
- firmom windykacyjnym, które działają na nasze zlecenie;
- naszym partnerom, z którymi w współpracujemy ramach organizacji promocji, konkursów i akcji specjalnych dla klienta;
- firmom, które zbierają opinie o produktach i sklepach, gdzie możesz podzielić się opinią o zakupie, produkcie, sprzedającym (np. Ceneo, Opineo).
Twoje dane mamy obowiązek udostępnić na podstawie przepisów prawa instytucjom publicznym, które do nas wystąpią w związku z prowadzonymi postępowaniami dotyczącymi możliwych naruszeń prawa, są to w szczególności:
- policja, prokuratura, sądy;
- komornicy sądowi;
- urzędy skarbowe i służby celne;
- agencje i instytucje rządowe, w tym instytucje UE przeciwdziałające terroryzmowi i zorganizowanej przestępczości międzynarodowej;
- inne instytucje państwowe, w tym służby, które są uprawione do uzyskania danych osobowych.
Sami również możemy występować do instytucji publicznych i przekazywać im dane w przypadku, kiedy wykryjemy potencjalne przestępstwo dokonane u nas.
W szczególnych przypadkach nasz partner firma AB S.A. (realizująca usługi dostaw bezpośrednio do klientów) może przetwarzać dane osobowe we własnych celach, a wiec może być odrębnym administratorem danych osobowych naszych klientów. Klauzula informacyjna partnera dostępna jest na jego stronie internetowej pod adresem: https://www.abonline.pl/content/files/rodo/wp.pdf
Nie sprzedajemy Twoich danych osobowych, nie udostępniamy ich też firmom prowadzącym agresywne działania marketingowe (typu fotowoltaika, kredyty chwilówki, pokazy sprzętu i inne), ani nie wymieniamy się nimi z innymi podmiotami.
Twoje dane osobowe możemy przekazywać zarówno w krajach Unii Europejskiej, jak i poza Europejski Obszar Gospodarczy. Przekazanie danych poza EOG jest dopuszczalne, o ile Komisja Europejska stwierdzi, że to państwo trzecie, terytorium lub określony sektor lub określone sektory w tym państwie trzecim lub dana organizacja międzynarodowa zapewniają odpowiedni stopień ochrony (art. 45 RODO).
Przy braku takiego stwierdzenia ze strony Komisji, możemy przekazać dane do kraju spoza Unii lub do organizacji międzynarodowej, o ile przewidziano odpowiednie gwarancje (np. klauzula standardowej ochrony danych, przyjęta przez Komisję lub organ nadzorczy właściwy dla ochrony danych osobowych) oraz wykonalne prawa i skuteczne środki prawne.
Zawsze kiedy przekazujemy Twoje dane poza EOG robimy to zachowaniem obowiązujących przepisów prawa. Twoje dane mogą być przekazane poza EOG do:
QUADIENT INTERNATIONAL SUPPLY LIMITED z siedzibą w Londynie w Wielkiej Brytanii w związku z korzystaniem z systemu pakującego CVP Everest.
Google Cloud Poland sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, w Polsce, w związku z korzystaniem z systemu poczty elektronicznej oraz narzędzi wchodzących w skład Google Workspace, w celach statystycznych i administracyjnych;
Google Ireland Limited z siedzibą w Dublinie, w Irlandii w związku z korzystaniem z narzędzi i technologii reklamowych Google Ads;
Microsoft Ireland Operations, Ltd z siedzibą w Dublinie, w Irlandii, w związku z korzystaniem z narzędzi i technologii oferowanych przez ten podmiot;
SFDC UK, Ltd (SalesForce) z siedzibą w Londynie, w Wielkiej Brytanii, siedziba główna w USA, w związku z korzystaniem z usług służących obsłudze sprzedażowej i działaniom marketingowym;
SFDC Ireland, Ltd (SalesForce) z siedzibą w Dublinie, w Irlandii, siedziba główna w USA, w związku z korzystaniem z usług służących obsłudze sprzedażowej i działaniom marketingowym;
Automatyzacja i profilowanie danych
Jeśli wyrazisz zgodę będziemy automatycznie przetwarzać Twoje dane, w tym je profilować zgodnie z art. 22 RODO. Pamiętaj, że wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym czasie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.
Jak działa zautomatyzowany proces decyzyjny oraz profilowanie
Przykładowo, jeśli złożysz wniosek o zakup ratalny podczas zakupów w x-komie, banki mogą, rozpatrzyć Twój wniosek w sposób automatyczny na podstawie danych, które wskażesz i przyznać lub odmówić udzielenia kredytu. W takiej sytuacji to banki są administratorami Twoich danych. Masz prawo odnieść się do ich decyzji, na przykład nie zgodzić się z nią i zgłosić to naszemu pracownikowi.
Jeśli wyrazisz zgodę możemy przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę, na podstawie np. Twojej historii zakupów. Odbędzie się to w sposób zautomatyzowany, bez udziału czynnika ludzkiego.
Dane kontaktowe i Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Inspektorem Ochrony danych jest Piotr Błaszczeć. We wszelkich sprawach związanych z prywatnością i ochroną Twoich danych osobowych możesz skontaktować się pisząc na adres mejlowy serwis@x-komm.pl
Możesz też skontaktować się w inny wybrany przez Ciebie sposób:
listownie na adres pocztowy: x-kom sp. z o.o. ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa, z dopiskiem: Inspektor ochrony danych
telefonicznie z naszą infolinią pod nr
przez formularz kontaktowy na stronie www.x-komm.pl
Zmiany w Polityce prywatności
Jeśli zajdzie taka konieczność możemy, zmienić postanowienia naszej Polityki zgodnie z zasadami zmian, które są określone w Regulaminie sprzedaży. O każdej takiej zmianie będziemy informować z wyprzedzeniem. Zawsze, gdy uaktualnimy politykę prywatności, jej najnowszą wersję zamieścimy na naszej stronie internetowej w zakładce Polityka prywatności.
Postanowienia końcowe
Poprzednia wersja Polityki prywatności dla użytkowników sklepu x-komm z dnia 19.07.2025 roku przestaje obowiązywać z dniem wejścia w życie obecnej.